סימפטומים של אנמיה
מתבטאת בקשת רחב של הפרעות פיזיות ורגשיות: בעייפות וחולשה, כושר גופני ירוד, סחרחרות, כאבי ראש, מיגרנות. מחלה מתבטא גם בירידת  בריכוז, חוסר סבלנות, קושי להירדם או לשון  בלילה באופן רצוף, מצב רוח ירוד עד דיכאון.  אפשר לזהות מחלה גם בסימנים חיצונים, כגון:  חיוורון, צפוניים שבירים, עור יבש, נשירת שעיר. יש נטיה לעצירות, דפיקות לב, סחרחרות  בשינוי תנוחה, ירידה בתפקוד מנטלי וקוגניטיבי, צאוור ושכמות תפוסים.
בארץ, אנמיה היא מצב נפוץ יחסית, וערכי ההמוגלובין נמוכים מהנורמה אצל כ-4 אחוזים מהגברים וכ-8 אחוזים מהנשים. בגילאים מבוגרים, המצב אף שכיח יותר ולכ-11  אחוז מאוכלוסיית הקשישים ערכי ההמוגלובין נמוכים מהנורמה.
ביין סוגים שונים אנמיה מחוסר ברזל הכי נפוצה.
בשנים האחרות עקב עלית כמות צמחוניים וטבעונים יותר ויותר נפוצה אנמיה מחוסר ויטמין B-12.

 איפה יכולה להיות הבעיה?

  • דימומים סמויים בגוף או דימומי ווסת כבדים
  • צמחנות או תזונה דלת בסר
  • בעיות ספיגה נובעות ממחלות מעיים שונות ( צליאק, גסטריט, סינדרום מעי הרגיש...)
  • מחלות שונות כגון: טחול מוגדל, מחלות דלקתיות כרוניות, מחלות כליה ומחלות תורשתיות שונות ואפילו מחלה ויראלית כמו שפעת עלולה לגרום לאנמיה זמנית.

 התגלתה אצלי אנמיה, מה עושים?

אם התגלתה אצלכם אנמיה, בשלב הראשון יש להיבדק אצל רופא המשפחה כדי להבין מה המקור שלה ולטפל באו .

 תוספי מזון מומלצים

  • ויטמין C מעודד ספיגת ברזל
  •  לכדורי ברזל יש מספיק יתרונות: נחות לקיחה, מהירות עלית רמת המוגלובין ומהיר יחסית נמוך. בין חסרות: תופעות ליווי כעיקר עצירות או שלשול, בבעיות ספיגה ברגל לא ניספג בככל או ברמה נמוכה.
  • ספאטון (שקיות מים עם ברזל),רמת ספיגה לדרגה יותר גבועה מכדורים. אפשר להסיג בביתי מרקחת
  • ספירולינה (עצת מים מתוקים) מכילה כ 2000 חומרים חיובים לגוף. למרות שאפרש להסיג אותה בצורות שונות, צורת לקיחה הנוחה ביותר הוא בכדורים ביין 10עד 20 כדורים ביום.
 טיפול תזונתי
  • בשר. כמות המקסימלית של ברזל היא בבשר בקר, באופן משמעותי בקר מכיל פי 6 יותר ברזל מעוף או הודו.
  • חשוב לאסיף לסטייק גם דברים מכילים ויטמין C ( אחד מאופציות מיץ לימון טרי בסלט, מיץ תפוזים סחוט במקום, פלפל אדום טרי...).
  • כבד  בקר --  אלף בריכוז ברזל וויטמינים מקבוצת B.
  • פרות יבשים: צימוקים כהם, משמש, שזפים
  • ירקות צהובים: סלק, גזר, בטטה, דלעת, דולרית.
  • בנוסף: עדשים כתומים, כוסמת, דוחן, שיבלת שועל, רימון
  • חשוב גם לשמור על תזונה מחזקת את היכולות ספיגה ומטבוליזם 

© 2023 Юлия Коэн. Сайт создан на Wix.com

מרינה לוינסקי

מטפלת הוליסטית

  • Facebook Social Icon
  • Black Vkontakte Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now